29 Mayıs 2013 Çarşamba

Yeni bir başlangıç! Yeni fikirler, yeni bir şirket... Heyecan ve motivasyon tavanda :)

Sonunda bloggerlığa ilk adımımı atmak için bir sebebim oldu! Nisan 2013'te kurduğum notacini.com girişimi ile ilgili bir günlük (her ne kadar her gün yeni giriş yapmayacağım şimdiden belli olsa da) tutmaya karar verdim.

Bu alanda hem yeni şirketin kuruluşu, işleyişi,  e-ticaret  hakkında edindiğim tecrübeler, yol boyunca karşılaştığım/karşılaşacağım engeller, sorunlar, çözümler hakkında paylaşımlarda bulunmak için elimi alıştırmaya karar verdim :)

Notacini.com fikri nasıl oluştu? Bir kısa özet geçmek lazım sanırım: 2001 yılından beri yönetici ortak olarak Novabis Dijital ajansında çalışıyorum.  Çocukluk yıllarımdan beri piyanoya olan tutkum son yıllarda biraz daha arttı. Uyum içinde çalıştığım, öğretmenliğini çok başarılı bulduğum bir piyanistten  uzun süredir ders alıyorum.  Hem tekniğimi, repertuarımı geliştirirken  hem de İstanbul'un yorucu düzeninden bir kaçış (terapi?)  olarak gördüğüm piyano ile her gün düzenli olarak vakit geçiriyorum.

Orta yaşın getirilerinden biri olsa gerek,  "Yeni bir uğraş lazım" dürtüsü ile tutkunu olduğum müzik ve iş kavramlarını bir araya getirmeyi uzun süredir istiyordum. Nispeten ufak bir yatırım ile, yıllar içinde edindiğim dijital medya tecrübelerinden faydalanarak, "ne yapabilirim?"  diye geçirdiğim uzun aylar sonrası  beni fikir olarak en heyecanlandıran projeyi geliştirmeye karar verdim.

Fikrimi paylaştığım profesyonel müzisyenler ve sanatçıların teşviki, yaptığımız pazar araştırması ve fizibilite çalışmalarından sonra da "bu işe kalkışılır!" gazını alarak 9 Nisan 2013 tarihinde Notacini Müzik Pazarlama adı altında şahıs şirketinin kuruluşunu gerçekleştirdim.

İsminden de anlaşıldığı üzere Notacini.com amatör ve profesyonel müzisyenlerin basılı nota kitabı ihtiyacını karşılamak amacıyla kuruldu. Türkiye'de ithal edilen nota kitaplarının sayıca çok az olması, Türkiye'de basılmakta olan nota kitaplarının arasında basım kalitesi ve içerik olarak iyi sayılabilecek çok az örnek olması, rakip sayılabilecek e-ticaret girişimlerinin yok denecek kadar az, ithal etmeyi düşündüğümüz yayınevlerinin Türkiye'de temsilcisinin olmaması gibi bir çok faktör, beni daha da heveslendirdi.

Şirket kuruluşu tamamlanmadan önce, Novabis'in yetenekli tasarımcılarının gücünü kullanarak  kurumsal kimlik çalışması yapıldı, çünkü şirket kuruluş tarihinden tam 2 gün sonra, yayınevleri ile buluşmak, distribütörlük ve temsilcilik görüşmelerini yapabilmek için, müzik endüstrisinin bir araya geldiği Frankfurt Musicmesse'de (Frankfurt müzik fuarı) olmam gerekiyordu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder