29 Mayıs 2013 Çarşamba

ver elini Frankfurt! İlk Musicmesse tecrübem!

10 Nisan sabahı 3 günlük fuar katılımı için Frankfurt'a hareket ettim.
Hep görmek istediğim müzik fuarı, aklımı başımdan aldı desem yeridir. Müzik endüstrisi ile ilgili, piyano üreticilerinden gitar akord kulakçığı üreticisine, Nota yayınevlerinden sahne ekipmanı, ışık ve ses sitemlerine binlerce üretici 3 günde yüzbinlerce insan tarafından ziyaret edildiler.
Akustik gitarlar ile aynı holü paylaşan 150(!) nota yayınevi vaktimin çoğunu geçirdiğim yer oldu. Gün sonunda kafa dağıtmak için piyano üreticilerinin bulunduğu holde kendimi kaybettim :)

Gelmeden önce görüşmek istediğim yayınevleri ile randevulaşmıştım. Henle, Baerenreiter, Schott, Ut Orpheus, De Haske, Alfred, Faber, Hal Leonard temsilcileri ile tek tek görüşme fırsatım oldu.

Yayınevlerinden sadece iki tanesi daha önce Türkiye ile iş yaptıklarını, fakat çok düzensiz ve az sayıda sipariş geçildiğinden yakındı. Hemen hemen tüm yayınevi yetkilileri Firma, vizyonu, hedefi, dağıtım kanalları, benim özgeçmişim, firmanın yapısı, operasyon yapısı ile ilgili detaylı sorular sordu.

Görüşmeler keyifli ve verimli geçti. Anlaşmalar imzalandı, pazarlıklar yapıldı, ve beni daha da heyecanlandıran indirim anlaşmaları ile işbirlikleri başlamış oldu. 1 bavul dolusu katalog, liste, tanıtım malzemesi ile yüzümde kocaman bir gülümseme ile geri döndüm.

Sırada Listelerin oluşturulması ilk siparişlerin geçilmesi ve İthalat firmasının belirlenmesi, nakliye işlemleri, gümrük prosedürlerinin çözümlenmesi/öğrenilmesi işleri vardı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder